Zespół Marussia F1 oficjalnie przedstawił swój nowy samochód - MR01. Choć nie udało się pojawić na testach w Barcelonie, angielsko-rosyjski zespół zadebiutował dziś na torze Silverstone podczas imprezy promocyjnej.
MR01 jest odzwierciedleniem zupełnie nowego podejścia zespołu do projektu samochodu. W rezultacie, jest to zupełnie nowy pojazd, z zaledwie kilkoma komponentami wywodzącymi się z zeszłorocznego MVR-02. Projektowi przewodził konsultant techniczny Pat Symonds."Jestem zadowolony z przejazdów nowego MR01 dzisiejszego ranka" - stwierdził szef ekipy, John Booth. "Okres oczekiwania był długi i frustrujący dla wszystkich w zespole, ale teraz możemy wrócić na tor i zacząć pracę przed pierwszym wyścigiem w Australii w przyszły weekend."
"Dziś mamy pierwszą z dwóch imprez promocyjnych, więc choć kierowcy będą w stanie zyskać czucie samochodu, nie będą w stanie wyciągnąć wniosków, nim nie zaczniemy jazd w Melbourne. Niemniej jednak to ważny dzień dla nas i będziemy korzystać z każdej minuty na torze z nowym samochodem."
Po przekształceniu zespołu z Virgina, Marussia zdecydowała się zebrać wszystkich pracowników w jednym miejscu, redukując ilość baz z trzech do jednej - tej w Branbury. Dzięki temu ekipa zyskała możliwość bliższej współpracy między działami. MR01 korzysta z tego, jak również z dodatkowej pracy w tunelu aerodynamicznym, czego brakowało jego poprzednikom.
Marussia przyznała, że współpraca z McLaren Applied Technologies miała wpływ na budowę samochodu. Dzięki niej udało się poprawić zrozumienie MVR-02 i wykorzystać możliwości bardziej zaawansowanej fabryki przy projekcie MR01. Być może dlatego jest to jedyny obok McLarena samochód bez garba na przedzie.
Dziś i jutro Timo Glock i Charles Pic będą jeździć po Silverstone korzystając z demonstracyjnych opon Pirelli.
05.03.2012 12:46
0
Całkiem ładny bolid. Szkoda, że tak późno zaprezentowany.
05.03.2012 12:48
0
przynajmniej nie ma tego szkaradnego garba
05.03.2012 12:51
0
Pozostaje zyczyc im dojechania do mety w pierwszym wyscigu
05.03.2012 13:28
0
Małem pytanie: Czy MR01 ma system KERS?
05.03.2012 13:29
0
Poprawka, miało być małe pytanie.
05.03.2012 14:00
0
nie ma, mowili, ze moze w trakcie sezonu dorzuca go.
05.03.2012 14:01
0
"Marussia nie będzie korzystać w tym sezonie z KERS. Zespół uznał technologię za zbyt kosztowną, woląc skoncentrować się na istotniejszej płaszczyźnie generowania osiągów auta, jaką jest aerodynamika" z innego portalu.
05.03.2012 14:57
0
To po co oni są w F1? Bez KERS są 1 sek w plecy na okrążeniu, przy 60 okrążeniach są dodatkową minutę w plecy. Kasa wywalana w błoto, samą aerodynamiką nic nie zrobią, to nie Red Bull.
05.03.2012 15:16
0
Jak na tak slaby zespol calkiem dobre auto.. Chcialbym ze zaczeli mieszac w srodku stawki
05.03.2012 15:21
0
e tam jest zbyt prosty konstrukcyjnie to widać będzie odzsawał znowu od reszty!!! :P Ale życzę im szczęścia.
05.03.2012 15:22
0
8@ chciałbym wywalać tak kasę w błoto , ale kolega to chyba jeszcze nie zarabia
05.03.2012 15:25
0
Bolid zawsze mają ładny, leczy to jedyny jego atut ....
05.03.2012 15:37
0
ale ruska szczerupa :D:D
05.03.2012 15:49
0
Miłe zaskoczenie, drugi bolid bez charakterystycznego uskoku na wysokości połączenia nosa z monokokiem. Dosyć ładne malowanie, ale jakiś taki delikatny się wydaje. Zobaczymy czy HRT też będzie bez uskoku.
05.03.2012 15:50
0
bolid ładny żeby jeszcze szybki był bo 3 sezon ogladania tego bolidu tylko wtedy jak go dubluje Vettel to juz by była porazka
05.03.2012 15:52
0
Gdyby Marussii nie opłacało się jeździć w F1 to by w niej nie jeździła. Widocznie nawet jeżeli będą zajmować ostatnie pozycje będzie to biznes opłacalny. Dla mnie proste.
05.03.2012 17:10
0
bolid ładny, ale czy tak dobry jak wygląda? zobaczymy podczas sezonu
05.03.2012 17:35
0
Biorąc pod uwagę inne bolidy, Marussia wygląda świetnie, kozacki wygląd i malowanie. Z osiągami pewnie szału nie będzie, ale chłopaki walczcie. Brawo za brak garba.
05.03.2012 17:41
0
Panowie mam takie pytanko. Jakoś nie śledziłem VR a obecnie Marussia, Jaki rodowód ma ten zespół? jest on zbudowany od podstaw, czy było to przejęcie fabryki jakiegoś dawniej istniejącego zespołu?
05.03.2012 17:52
0
19. melo Zespol zostal zbudowany od podstaw przes Bransona pod koniec 2009 roku Nie widze ich wyzej na pewno beda robic razem z HRT za czerwona latarnie, naprawde szkoda Glocka, chyba zaden team nie zmarnowal tylu dobrych kierowcow
05.03.2012 18:16
0
20. luca motorsport - chyba nie, bo do F1 zespół został zgłoszony jako Manor GP. Nazwę na Virgin Racing zmieniono gdy ich sponsorem strategicznym został Virgin Group pod koniec 2009, kiedy Branson po wspieraniu Brawn GP postanowił bardziej zaangażować się w F1.
05.03.2012 18:49
0
20. luca motorsport Nie jest to całkowicie nowy zespół. Wcześniej, przed 2010 rokiem, startowali oni jako Manor w formule 3. Dopiero po tym jak dostali się oni na listę startową w 2010, zespół został wykupiony przez Brandsona i przemianowany na Virgin.
05.03.2012 18:51
0
21. elin Cholera... Zobaczyłem twój komentarz dopiero po tym jak już dodałem swój... wybacz za powtórzenie.
05.03.2012 19:25
0
21. elin Zgadza sie moj blad 22. krzyskiek000 Jednak w F1 jest to zupelnie nowy team
05.03.2012 20:58
0
23. krzysiek000 - spoko, zdarza się ;-) Najważniejsze, że nasza Trójka zgadza się co do początków zespołu Manor GP --> Virgin Racing --> Marussia.
05.03.2012 22:20
0
Tak właściwie to jednak nowy zespół. W F3 korzystają z uniwersalnego bolidu bodaj Dallary. Musieli więc zrobić fabrykę i robić swój projekt. Tak więc na potrzeby F1 startowali prawie od zera. Podobnie z HRT gdzie wystartowali jako Campos Meta, który wykupił Carabante.
05.03.2012 22:26
0
Miejmy nadzieje, że pójdą naprzód z nowym projektem. Z takim wsparciem powinni śmiało się rozwijac. :)
06.03.2012 00:43
0
Trochę agresywne malowanie, inny przód niż w zeszłym sezonie, ale tak jak w HRT zmian dużych nie widać. Szkoda, że nie będą mieli KERS-u, Caterham raczej będzie już wyraźnie poza ich zasięgiem.
06.03.2012 13:49
0
@11 od 1988 zarabiam, wystarczy? FIA nie dała miejsca w F1 Epsilon Euskadi, a takie słabeusze jeżdżą. Jakby stosowali zasadę 107% toby HRT i Marussia miały spory zapas opon na kolejny sezon. :)
11.03.2012 14:24
0
Nos drugi naładniejszy w stawce po mclarenie.Zgradzam się z 29 niech zamiast Marussia i HRT dadzą z FIA np. Epsilon Euskadi za Marussia a Stefan GP za HRT. Caterham jeszcze się wyrabia na przepisie 107%
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się